Fizička aktivnost na poslu

Ukočen vrat, bolna leđa i uopšteno neprijatan osećaj po celom telu – dugi period sedenja tokom radnog vremena definitivno nije dobro za telo.

Kako prenosi Mayo klinika, istraživanja pokazuju da su dugi periodi provedeni u sedećem položaju (u kancelariji, ispred televizora, tokom dugih vožnji, itd.) povezani sa mnogim negativnim posledicama: povećan rizik gojaznosti, visok krvni pritisak, mogućnost dijabetesa, kao i povećan rizik od kardiovaskularnih bolesti i kraći životni vek.

Koji god je tvoj omiljeni tip treninga, fizička aktivnost tokom malih pauza u toku dana može ublažiti negativne efekte neaktivnosti. Fizička aktivnost na poslu može biti jednostavna i diskretna ili pak puna zabave za celu kancelariju. Predlažemo ti 5 načina da pokreneš svoje telo i povećaš dozu energije:

Ustani

Korišćenje pilates lopte umesto kancelarijske stolice dodatno aktivira core muskulaturu, ali kako bi stvarno aktivirali svoje telo, uloži u stojeći sto. Po studiji u Britanskom žurnalu ua sportsku medicinu, zaposleni u kancelarijama treba da ustanu ili da rade lakše vežbe bar dva sata u toku dana, i polako da uvećavaju ovo vreme do četiri sata aktivnosti.

Jedna mogućnost je sto koji se može prilagoditi kako sedećem tako i stajaćem položaju, a druga je naprava koja se postavlja na sto kako bi dostigao visinu povoljnu za stajanje. Ako želiš da isprobaš prednosti stajaćeg stola, možeš ga napraviti tako što ćeš staviti nekoliko kutija na svoj sto i tako omogućiti sebi rad u stojećem položaju.

Sedi pravilno

Ustajanje i kretanje po kancelariji pomaže, ali nekad je zaista potrebno da sedimo. Tvoja stolica treba da bude takve visine da stopala ravno dodiruju pod, dok su kolena i kukovi pod uglom od 90 stepeni, a donji deo kičme se oslanja na stolicu.

Kreći se tokom pauze

Svoju pauzu za ručak možeš provesti napolju ili u fitnes centru – uvek možeš gricnuti nešto posle pauze kraj računara. Prošetaj se ili idi na kratak trening u obližnjem fitnes centru. Kafa ti onda neće ni trebati pošto će ti fizička aktivnost dati dodatnu dozu energije.

Šetaj

Uhvati svaku priliku za dodatno kretanje. Odšetaj do najdaljeg toaleta, koristi stepenice umesto lifta, ili se prošetaj do kolega umesto da šalješ email. Pokušaj da održavaš sastanke napolju – istraživanja pokazuju da se kreativnost povećava za prosečno 60% kada se šetamo.

Isteži se češće

Baš kao što su ti potrebne pauze za šetanje i sedenje, tako treba da imaš i pauze za istezanje. Mogu biti jednostavne i diskretne: istezanje vrata i ramena, istezanje ruku i slično. Ako želiš dublje istezanje, sedi tako da ti je jedna noga prekrštena sa drugom (slično obliku broja četiri), i nagni se napred tako da dobiješ istezanje u kukovima, zadnjici i donjem delu leđa. Takođe možeš ispraviti noge ispred stolice dok si u sedećem položaju, i pokušati da dohvatiš nožne prste.

Pauza za fitnes

Ukoliko je tvoje poslovno okruženje neformalno, možeš započeti Fitnes petak tokom koga se svakog sata održava takmičenje u čučnjevima ili iskoracima. Ako želiš nešto diskretnije, prekrsti noge i zglobove dok si u sedećem položaju. Osloni se na naslone za ruke i odgurni se nagore tako da podigneš svoje telo sa stolice. Izdrži koliko god možeš i ponovi pet puta. Za noge, sedi uspravno, zatim podigni jednu nogu ispred sebe. Izdrži nekoliko sekundi, zatim podigni nogu još više i održavaj položaj nekoliko sekundi. Ponovi vežbu za svaku nogu dok ne osetiš da zaista više ne možeš da izdržiš.

Fizička aktivnost na poslu

Kako ostati fit na poslu ima prilično jednostavan odgovor – iskoristi svaku priliku za fizičku aktivnost. Za početak, možeš raditi nekoliko vežbi koje smo već spomenuli: šetaj svakom prilikom, isteži se ili aktiviraj svoje mišiće čak i kad sediš, probaj da radih u stajaćem položaju, i tako dalje.

Kada stekneš naviku da se redovno krećeš, sve vežbe možeš unaprediti uz elastične trake sa otporom. Mini Let’s Bands trake su dovoljno male da budu diskretne, a dovoljno efektivne da ti zaista daju rezultate. Tako ih možeš koristiti čak i dok radiš!

Jedna opcija za dikretnu fizičku aktivnost na poslu su primicači. Postavi mini traku oko svojih butina i širi, a zatim primakni noge dok si u sedećem položaju.

Elastične trake za vežbanje ti takođe mogu poslužiti i pri istezanju – više različitih veličina kao i različiti nivoi otpora ti daju bezbroj mogućnosti za kako diskretno tako i dubinsko istezanje.

Ako želiš da započneš svoje fitnes putovanje malim koracima, ili ako pak želiš da unaprediš zdravlje u svim aspektima svog života, pokreni se i na poslu! Uvek možeš istražiti elastične trake, a ukoliko želiš da osvežiš svoje outfit-e za trening, pogledaj neke od Reebok kolekcija – sigurno će ti pomoći u motivaciji, a tehnologije unutar opreme ti mogu poboljšati fitnes performans!

KOMENTARI

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *