fbpx

5 razloga zašto tvoja stara majica nije odeća za trening

Nekad smo na fizičko nosili jedan crni šorc, jednu belu majicu, i jedan par najobičnijih patika – sve to kupljeno na brzinu, možda čak i 5 minuta pred prvi čas. Ipak, ovaj način opremanja treba da se ostavi tamo gde i pripada – u dalekoj prošlosti. Odeća za trening je mnogo više od tkanine koja ti pokriva telo, a ako ne odgovara tvom načinu vežbanja, čak može dovesti i do povrede.

Kvalitetna sportska oprema je ona koja ti omogućava da se slobodno krećeš tokom treninga, koja ne upija znoj tako da ti odeća ne postane kao mokar peškir oko tela, i koja te štiti od potencijalnih povreda koje su često uzrokovane neodgovarajućom odećom za trening.

Kada se sledeći put zapitaš šta nositi u teretanu, baci pogled na savete koje smo spremili za tebe i isprobaj kako je to trenirati kad je kvalitetna sportska oprema na tvojoj strani.

1. 100% pamuka te sputava

Koliko god lako bilo da zgrabiš staru pamučnu majicu i potrčiš na trening, to ipak nije najbolje rešenje. Istina je da su pamučne majice protočne, da je materijal mahom prijatan i neiritantan za kožu – ali to ipak ne znači da u ovome treba da se vežba.

Majice koje sadrže 100% pamuka u sebi će se do kraja tvog treninga natopiti znojem. Ukoliko je tvoj omiljeni trening izuzetno intenzivan, znaš dobro da na kraju treninga pamučne majice postaju kao mokar perškir, a zatim krenu da ti otežavaju pokrete. Na karju treninga i majica i telo su potpuno mokri. A niko to ne želi.

Rešenje za ovaj problem su majice koje u sebi sadrže tehnologije koje upijaju i neutrališu vlagu. Ove tehnologije neće zadržavati znoj u materijalu, neće te sputavati, i tako nećeš izgledati kao da je na tebe pao monsun na završetku vežbe. Na primer, Reebok-ova ActivChill tehnologija sprečava pregrevanje. Zahvaljujući specifičnom načinu krojenja, gde su vlakna materijala u obliku pentagona, znoj i vlaga skoro pa isparavaju. Oprema sa ActivChill tehnologijom ne zadržava znoj u sebi, i tako ti omogućava da trening bude savršeno prijatan u svakoj prilici.

Bez preteranog znoja, neće biti ni nagle promene u temperaturi, niti pregrevanja tokom treninga. Zato su majice koje u sebi sadrže ovakve tehnologije skoro pa obavezan dodatak tvom treningu.

2. Odeća za trening mora da ti daje slobodu pokreta

Zašto da ti majica padne preko očiju baš kad radiš vežbu? Ili da ti fokus ode sa pravilnog izvođenja TRX vežbe na to da slučajno ne zgaziš sopstvenu trenerku i tako se zapetljaš i padneš? Koliko god zvučalo očigledno, vredi obratiti pažnju na dizajn i kroj.

Premale helanke mogu da poremete cirkulaciju I tako uzrokuju grčeve, a ako nosiš preuski sportski grudnjak može se desiti da ti poremeti disanje. Čak i šorcevi mogu da imaju negativan efekat – ako je šorc previše restriktivan, može doći do iritacije kože na unutrašnjem delu butine.

Odeća za trening treba da bude dovoljno udobna da možeš da odradiš sve vežbe, ali i da je takva da ti ne sputava pokrete. Znači, tvoja sportska oprema ne sme da bude ni preširoka, ni preuska, i u njoj uvek treba da se osećaš kao u drugoj koži.

3. Tvoja stopala moraju biti zaštićena

Patike za šetnju nisu iste kao i patike za trčanje, koje nisu iste kao obuća za planinarenje. Isto kao što se brineš o odgovarajućem benzinu za auto, tako treba i da se brineš o odgovarajućoj obući za tvoj trening.

Patika sa izlizanim ili tankim đonom koji nije izgrađen tako da upija šokove udara o tlo dok vežbaš, mogu ti narušti zdravlje. Neodgovarajuća obuća povećava rizik od povrede, od onih “neozbiljnih” kao što su žuljevi, do ozbiljnijih, kao na primer, izvrtanje članka.

Zbog ovoga moraš da obratiš pažnju na to što imaš na stopalima dok vežbaš. Obrati pažnju na materijale i tehnologije od kojih su patike izrađene, kao i na to za šta su namenjene.

Na primer, ako se baviš trčanjem, odaberi patike koje su specijalno napravljene za to – mi možemo da preporučimo da pogledaš patike koje imaju đon od karbonske gume koja pruža otpor na ključnim mestima i tako sprečava povrede. Ako je tvoj trening onaj koji zahteva konstantne promene pravca (kao, na primer, HIIT trening), onda treba da izabereš patike koje poboljšavaju stabilnost.

4. Oprema ti mora dati podršku

Ovaj deo se tiče devojaka. Podršaka je bitna, čak i kad se trči niz stepenice. Ali ako osećaš nelagodnost u predelu grudi čak i pri najlaganijim vežbama, vreme je za promenu.

Obični grudnjaci ili sportski grudnjak koji si kupila pre godinu dana i nosila skoro svaki dan, ne daju dobru podršku, a bez toga, možeš da iskusiš bol u gornjem delu leđa i ramenima posle vežbe. Takođe, pokreti koje radiš tokom treninga (pogotovo ako je visokog intenziteta i zahteva trčanje ili skokove) mogu negativno da utiču na grudno tkivo i tako povećaju rizik od previše opuštenog tkiva grudi.

Tokom biranja sportskog grudnjaka, obrati pažnju na nivo podrške – nizak, srednji ili visok nivo podrške će zavisiti od tvog tipa tela, kao i od treninga koji želiš da radiš. Tokom isprobavanja, nemoj se stideti da proveriš da li ti baš taj odgovara. Skokni ili potrči u kabini da se uveriš da je nivo podrške odgovarajuć.

5. Nekada želimo da se osetimo kao superheroji

Da li posebna odeća zaista može da poboljša trening? Zapravo, da.

Da li imaš outfit koji nosiš ponedeljkom i onda ti početak radne nedelje ne pada tako teško? Da li imaš onaj par čarapa sa brokolijem na sebi koje nosiš onim danima kad ti se baš ne ustaje iz kreveta? Ili pak imaš kapu koju nosiš samo kad kesteni padaju i zbog toga ti se jesen čini magičnom?

Ne treba da zanemarujemo naše stanje uma. Kada ti motivacija poklekne, možda je nova odeća za trening baš ono što ti je potrebno.

Imaj na umu da za svaki trening postoji odgovarajuća oprema

Pored svih ovih saveta, najbitnije je da zapamtiš da biraš sportsku opremu koja odgovara baš tvom treningu. Ako želiš da radiš lagane vežbe i da se ne umaraš mnogo, pamučna majica nije najgori izbor. Ako želiš da izbaciš sve frustracije kroz intenzivan trening, onda će ti biti potrebna oprema sa tehnologijama koje će te zaštiti od pregrevanja.

Za početak, mi ti možemo predložiti da posetiš naš shop i istražiš koja odeća za trening odgovara baš tebi. Za trening u koji spadaju borilačke veštine, predlažemo Reebok UFC. Za trčanje je tu Reebok Running, za jogu Reebok Yoga, a tu je i posebna oprema za Les Mills treninge i CrossFit-ere.

Najnovije

KOMENTARI

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *